Familie bedrijfsprofiel

 

Garagefoto 6

Op 3 juli 1957 werd het koopcontract door dhr S Dorenbos getekend, dat was de grondslag voor garage Dorenbos. Er werd een smeerkuil gegraven en een takel aan de houten spanten gehangen voor het in- en uit takelen van motoren, 10 jaar lang werd er in deze garage aan zowel, fietsen, scooters, brommers en auto’s gesleuteld. Daarnaast werd er op huishoudelijk gebied ook nog handel gedaan in tv’s, radio’s en stofzuigers.

Er werden door de jaren heen veel plannen gemaakt voor nieuwbouw, uiteindelijk begon men op 1 augustus 1966 met het uitzetten en werd de fundering uitgegraven. In februari 1967 werd de nieuwe garage geopend door burgemeester O G de Boer.

Na 18 ½ jaar vonden mijn ouders het welletjes en heb ik op 1 januari 1976 de zaak over genomen. Op dat moment waren wij werkzaam met 3 personen, hadden 3 taxi’s en 1 takelwagen.

Wij groeiden uit onze jas,de handel in auto’s, ongelukken en schade’s namen toe, daarom werd in december 81 Langelo aangekocht en omgebouwd tot berging – en schadebedrijf. Hierdoor kregen wij in Norg meer ruimte en konden wij de huidige showroom uitbreiden.

In 1994 hebben wij d.m.v. verschillende aan – en verkopen ongeveer 700 vierkante meter grond achter de garage aan de Kerkhofsdrift weten te bemachtigen en hebben daar in 1996 een showroom van ongeveer 675 vierkante meter gebouwd.

Pompstationesso

Door de jaren heen is er behoorlijk wat verandert, na een half jaar werd het pompstation uitgebreid met LPG, na 3 jaar werd het een zelf service station en is er een luifel gebouwd, door de enorme drukte kwam er na 2 jaar een pompeiland bij en werd de luifel vergroot.

De overheid kwam op de proppen met een “Algemeen maatregel van bestuur “, daardoor moesten wij het pompstation saneren, dit was een grote ingreep en is gedaan in 1991. Je moest een schone grond verklaring, vloeistofdichte vloer hebben. Ook moesten er op de tanks en pompen damp retourleidingen geplaatst worden.

Taxibedrijftaxi dorenbos

Het taxibedrijf werd door de jaren heen nu en dan eens uitgebreid met een taxivergunning. De grote ommekeer voor ons was in 1993, wij namen Taxibedrijf Siegers uit Nieuw Roden over, ineens 4 vergunningen, 6 personeelsleden en een vestiging erbij, dat was in die tijd best heftig (van 7 naar 11 ).

In 2000 hadden wij inmiddels 19 vergunningen en werden deze allemaal vanuit Norg gecoördineerd.

Daarna ging het snel, binnen de kortste keren hadden wij 25 vergunningen.

In mei 2003 namen wij Taxi 2000 uit Veenoord over, 60 vergunningen, 60 voertuigen en 80 personeelsleden. Tevens werd de vestiging aldaar ook overgenomen. Dit beviel niet en daarom verhuisden wij in november 2003 naar de Aziëweg in Assen, waar wij thans nog gehuisvestigd zijn. In 2008 kochten wij in Emmen een behoorlijk bedrijfspand en vestigden ons daar ter ondersteuning van het taxi gebeuren. Ook werden in 2005 Taxi Roelfsema uit Zuidlaren en in 2010 Taxi de Groote uit Emmen overgenomen. In 2009 kregen wij het gebied Zuidwest Drenthe gegund, nu moest het gebeuren.

Schadebedrijffoto 8

Wij repareerden de schade auto’s aan het Westeind in de oude fietsenwerkplaats. Wij konden het niet meer aan en hebben een afspraak gemaakt met Autoschade Jan de Vries in Roden. Wij deden prima zaken met hun maar het vervelende was het transporteren van de schadeauto’s. Daarom kochten wij in december 1981 het pand aan de Hoofdstraat in Langelo.

Deze werd verbouwd en in mei 1982 hadden wij de opening. Na een 8 tal jaren bleek het te klein en hebben wij er een schadewerkplaats er bij aangebouwd. Tot op heden worden daar nog alle schade reparatie’s verricht. Uiteraard zijn wij Focwa lid. Ook worden daar airco’s gecontroleerd en gerepareerd. Tevens hebben wij er een betonplateau voor het stallen van door de berging opgehaalde schadeauto’s.

Berging/transport en pechhulp

foto 9

Wij begonnen met 1 takelwagen, het duurde niet lang of je moest ook auto’s kunnen transporteren, eerst een aanhanger daarna een transporter met dubbele cabine i.v.m. het meenemen van personen aangeschaft.

In 1995 hadden wij voor het bergen van auto’s en motoren inmiddels 2 Volvo’s en een Mercedes Transporter met dubbele cabine aan de rit. Zo langzamerhand begonnen de opdrachtgevers met pechhulpen, ook daar werd een speciaal voertuig voor aangeschaft.

Nu bergen wij met 2 grote bergingsauto’s, Scania en Daf. Voor transport een Mercedes Artego en voor pechhulp een speciaal daarvoor uitgevoerde Iveco met lepel en een dubbele cabine om tegelijk gestrande personen mee te nemen.

Touringcarfoto3

Wij begonnen in 1996 met 1 Daf bus voor 55 personen, het liep best goed en al gauw kwamen er een paar bussen bij. De grootste uitbreiding was voor het Disco vervoer, ineens werden er 6 lijnbussen bijgekocht en weekeinds maar rijden met de feestgangers. Langzamerhand liep dit achteruit en is het hele Disco vervoer niet meer aan de orde.

Wel werden er mooiere touringcars aangeschaft, voor schoolvervoer en schoolreisjes, op een gegeven moment hadden wij er door overnames 12 bussen rijden. Dit jaar is het bekende busbedrijf Doornbos in Groningen overgenomen en hebben wij alle bussen samen gevoegd. Daardoor konden wij van enkele bussen afscheid nemen en thans rijden wij nog met 15 bussen. De bussen van Doornbos zijn zeer luxe VIP bussen met lederen bekleding en tafels. Ons paradepaardje is de nieuw aangeschafte?

Verhuurfoto 11

Voor de verhuur hebben wij de beschikking over een aantal 9 persoonsbussen, hier mag u met een klein rijbewijs mee rijden, ( chauffeur met 8 passagiers. )

Een moderne Renault Master Rolstoelbus voor maximaal 4 rolstoelen, de bevestigingen, rolgordels, zitten in de vloer. Het is heel eenvoudig om hier een rolstoel mee vast te zetten. Er zitten klapstoelen in en daardoor heb je  naast de rolstoeler ook nog gewone zitplaatsen. Voor de veiligheid van de rolstoeler zit er nog een extra 3 punts gordel in.

Een grote verhuisbus, VW LT L H B, ook voor een klein rijbewijs.

Dan beschikken wij nog over een 3 tal prachtige old timers, ideaal geschikt voor trouwpartijen of jubilarissen.

Een witte Cadillac uit 1961, een rode Mercedes Adenauer 300 d uit 1952 en een zwarte Mercedes 220 S uit 1956. Deze zijn te huur met en zonder chauffeur.

Bekijk hier onze occasions

Copyright © 2017 | Content door: Garage Dorenbos BV | Webontwikkeling:  Convident